• faktury/rachunki uproszczone za zakupione przedmioty ortopedyczne lub środki pomocnicze wystawione na osobę niepełnosprawną, dziecko niepełnosprawne, jego rodzica/ prawnego opiekuna, wyszczególniających kwotę opłaconą przez NFZ w ramach ubezpieczenia zdrowotnego i kwotę udziału własnego uczestnika programu,
  • w szczególnych przypadkach, gdy nie jest możliwe uzyskanie przez uczestnika programu faktury/rachunku uproszczonego, dopuszcza się możliwość przekazania środków na podstawie innych dokumentów, takich jak: 1. druki pokwitowań wpłaty udziału własnego 2. druki KP 3. druki opłaconych recept wystawionych na osobę niepełnosprawną, dziecko niepełnosprawne, jego rodzica / prawnego opiekuna, wyszczególniających kwotę opłaconą przez NFZ w ramach ubezpieczenia zdrowotnego i kwotę udziału własnego uczestnika programu.
  • kopii aktualnego dokumentu stwierdzającego niepełnosprawność lub zaświadczenia o pobieraniu zasiłku pielęgnacyjnego przez rodzica/opiekuna dziecka niepełnosprawnego,
  • oświadczenia o miesięcznych dochodach (po ubruttowieniu) osoby niepełnosprawnej lub rodzica / opiekuna dziecka niepełnosprawnego w przeliczeniu na jednego członka wspólnego gospodarstwa domowego.



Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie na podstawie prawidłowo przygotowanych dokumentów rozstrzyga o przyznaniu dofinansowania.